جسد مثله شده در آلاباما در سال 1997 پیدا شد که به عنوان کالیفرنیایی شناخته شد



چندین دهه پس از پیدا شدن یک جسد مثله شده در منطقه ای جنگلی در شمال آلاباما، مقامات با استفاده از فناوری DNA و تبارشناسی ژنتیکی، قربانی سرماخوردگی را یک مرد کالیفرنیایی شناسایی کردند.

جسد که در 15 آوریل 1997 در یونیون گرو، آلا پیدا شد، در امتداد یک نهر با سر، پاها و دست‌هایش و همچنین سایر قسمت‌های بدن مثله شده کشف شد، ظاهراً در تلاش برای شناسایی بیشتر توسط پزشکی قانونی. با توجه به انتشار خبری این هفته از دفتر کلانتری شهرستان مارشال آلاباما دشوار است.

به نظر می رسید که تلاش های وحشتناک قاتل یا قاتلان مرد مؤثر واقع شود. برای سال‌ها، تلاش‌های کلانتر برای شناسایی مرد ناموفق باقی ماند.

اما در سال 2019، مقامات با یک شرکت فناوری DNA همکاری کردند که به آرامی توانست در این پرونده پیشرفت کند، ابتدا نمونه‌های DNA بدن را بهبود بخشید و شفاف‌سازی کرد و سپس آن مشخصات را با سایر مشخصات در پایگاه‌های اطلاعاتی ژنتیک مقایسه کرد – در نهایت تیم را به شناسایی سوق داد. مرد به عنوان جفری داگلاس کیمزی 20 ساله از سانتا باربارا.

ویلی اور، معاون کلانتری شهرستان مارشال، گفت: «این ما را به والدین خود در سانتا باربارا رساند. “آنها نمی دانستند او کجاست.”

اور گفت که خانواده از مرگ کیمزی خبر نداشتند. تایمز بلافاصله نتوانست به هیچ یک از اعضای خانواده کیمزی دسترسی پیدا کند.

در سال‌های اخیر، سازمان‌های مجری قانون به طور فزاینده‌ای از شواهد DNA از پایگاه‌های اطلاعاتی ژنتیک برای کمک به تحقیقات جنایی استفاده کرده‌اند، تاکتیکی که برخی از منتقدان می‌گویند تکنیکی است که تحت نظارت است و می‌تواند تجاوز به حریم خصوصی باشد، اما دیگران برای یافتن مظنونان گریزان از آن خبر داده‌اند. از جمله قاتل گلدن استیت در سال 2018.

دانشمندان با Parabon NanoLabs، یک شرکت فناوری DNA مستقر در ویرجینیا، توانستند بر تخریب DNA و آلودگی باکتریایی که در 26 سال گذشته رخ داده غلبه کنند و یک نمایه ژنتیکی برای Kimzey ایجاد کنند، مشابه آنچه در پایگاه داده آزمایش های ژنتیکی استفاده می شود. CeCe Moore، ژنتیک شناس ارشد ژنتیکی Parabon NanoLab گفت 23andMe. او گفت گام بعدی آزمایش نوعی نشانگرهای ژنتیکی یا چندشکلی های تک نوکلئوتیدی است که به نام SNP شناخته می شوند تا به دنبال بستگان احتمالی در پایگاه های داده موجود باشند.

مور گفت: «با تبارشناسی ژنتیکی و آزمایش SNP، ما می‌توانیم پسرعموهای دوم، سوم، چهارم و فراتر از آن را پیدا کنیم و می‌توانیم از این اطلاعات برای مهندسی معکوس هویت افراد استفاده کنیم.

مور گفت، با این حال، مقایسه آنها محدود به پروفایل های موجود در دو پایگاه داده ژنتیکی کوچکتر – Family Tree DNA و GEDmatch – است که امکان دسترسی به تحقیقات اجرای قانون را فراهم می کند، برخلاف برخی از شرکت های بزرگتر، مانند 23andMe یا Ancestry.com. محدود کردن اشتراک گذاری داده ها

مور گفت، از پایگاه‌های داده موجود، تیم پارابون توانستند چند بستگان دور را با DNA بدن شناسایی کنند، اما از آنجایی که آن‌ها مطابقت قوی نداشتند، ماه‌ها طول کشید تا این هویت به صفر برسد. این تیم همچنین از فنوتیپ DNA برای به تصویر کشیدن خصوصیات فیزیکی قربانی استفاده کرد که مقامات محلی آن زمان برای عموم منتشر کردند. اما اور گفت که این تصویر هیچ سرنخ تولید نمی کند.

مور گفت: «ممکن است زمان زیادی طول بکشد. “این کاملا به این بستگی دارد که چه کسی DNA خود را در آن پایگاه داده آپلود کرده است.”

مور که این یافته ها را با کلانتری شهرستان مارشال در میان گذاشت، گفت: پس از یافتن بستگان دیگر و مقایسه آن با اسناد تاریخی، تیم توانست با “اطمینان بالا” هویت جسد را تعیین کند. اور گفت که معاونان سپس توانستند یکی از اعضای خانواده کیمزی را در تنسی بیابند، که بازرسان را به سمت والدین کیمزی در سانتا باربارا هدایت کرد، جایی که هویت تایید شد.

اور گفت که مشخص نیست چرا کیمزی در زمان مرگش در سال 1997 در شمال آلاباما بود، اما گفت که بازرسان معتقدند که او احتمالاً در حال عبور از آنجا بوده است. این مرگ یک قتل اعلام شده است.

اور از پاسخ دادن به سوالات بیشتر در مورد شرایط پرونده خودداری کرد، اما گفت که “هنوز در حال پیشرفت است” و شواهد DNA بیشتری از صحنه توسط پارابون بررسی می شود.

مقامات کلانتر در بیانیه خبری گفتند: “ما می خواهیم اعلام کنیم که افراد ذینفع در این پرونده دخیل هستند و فعالانه آن سرنخ ها را دنبال می کنیم.”


دیدگاهتان را بنویسید