پلیس پرتغال به آخرین جست وجوها برای یافتن سرنخ های دختر بریتانیایی ناپدید شده پایان داد: NPR


تیم های جستجوی پلیس آماده می شوند تا از یک چادر عملیاتی در نزدیکی باراژم دو آراد، پرتغال، چهارشنبه 24 مه 2023 حرکت کنند.

ژائو ماتوس/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ژائو ماتوس/AP


تیم های جستجوی پلیس آماده می شوند تا از یک چادر عملیاتی در نزدیکی باراژم دو آراد، پرتغال، چهارشنبه 24 مه 2023 حرکت کنند.

ژائو ماتوس/AP

لیسبون، پرتغال – پلیس در پرتغال به آخرین جست‌وجوی سرنخ‌هایی درباره ناپدید شدن مادلین مک کان، کودک انگلیسی که در سال 2007 در جنوب پرتغال ناپدید شد، پایان داد.

مقامات هیچ جزئیاتی در مورد نتایج جستجو در روز پنجشنبه ارائه نکردند. در بیانیه پلیس قضایی پرتغال آمده است که برخی مواد جمع آوری شده و برای بررسی به مقامات آلمانی تحویل داده خواهد شد.

جست و جو در اطراف سدی در 50 کیلومتری تفرجگاه پرایا دا لوز، جایی که این دختر 3 ساله آخرین بار 16 سال پیش در آن دیده شده بود، روز سه شنبه به دنبال درخواست مقامات آلمانی آغاز شد.

یک مرد آلمانی که مظنون این پرونده است در حال حاضر به دلیل پرونده ای متفاوت در زندان آلمان است.

پلیس پرتغال، آلمان و بریتانیا در این عملیات سه روزه شرکت کردند که طی آن کارآگاهان سواحل مخزن آراده را مورد بررسی قرار دادند و همچنین از سگ های مواد یاب و یک پهپاد استفاده کردند.

دادستان آلمان، کریستین ولترز، روز پنجشنبه به آسوشیتدپرس گفت که مقامات پس از پایان یافتن این جست و جو، موفقیت آن را ارزیابی خواهند کرد و افزود که ممکن است هفته آینده بیانیه ای صادر شود.

رسانه های پرتغالی گفتند که این چهارمین جست وجوی پلیس برای مک کان بود، پس از جستجوی اولیه در سال 2007 در منطقه جنوبی الگاروه و تلاش های بیشتر در سال های 2013 و 2014. جستجوی دیگری در سال 2020 در آلمان انجام شد.

به دلیل خشکسالی که پرتغال و اسپانیا را تحت تاثیر قرار داده است، این مخزن کمتر از نصف پر است. جستجو در زیر خط آب زیر بارندگی معمولی بود.

در اواسط سال 2020، مقامات آلمانی گفتند که یک شهروند آلمانی 45 ساله، که توسط رسانه ها با نام کریستین بروکنر شناسایی شده بود، که در سال 2007 در آلگاروه بود، مظنون این پرونده بود. بروکنر هرگونه دخالت در این موضوع را رد کرده است.

بروکنر در حال حاضر به دلیل تجاوز به زن 72 ساله در پرتغال در سال 2005 در حال گذراندن حکم هفت سال زندان در آلمان است.

او به ظن قتل در پرونده مک کان تحت بازجویی قرار دارد، اما متهم نشده است. او سال‌های زیادی را در پرتغال، از جمله در پرایا دا لوز، در زمان ناپدید شدن مادلین گذراند.

مورد مادلین مک کان برای چندین سال توجه جهانیان را برانگیخت، با گزارش هایی از مشاهده او تا دوردست استرالیا، همراه با انبوهی از کتاب ها و مستندهای تلویزیونی در مورد این پرونده.

پلیس بریتانیا، پرتغال و آلمان هنوز در حال جمع‌آوری اتفاقاتی هستند که در شب ناپدید شدن کودک نوپا از رختخواب خود در تفرجگاه جنوبی پرتغال در 3 می 2007 رخ داد. او در اتاقی با برادر و خواهر دوقلوی خود بود که 2 سال داشتند. پیر در آن زمان، در حالی که پدر و مادرش با دوستانش در رستورانی نزدیک شام خوردند.

بر اساس پاسخ ایمیلی از وب سایتی که برای جستجوی کودک، findmadeleine.com، راه اندازی شده است، والدین مادلین به دلیل تحقیقات فعال اظهار نظر نکردند.


دیدگاهتان را بنویسید