گوساله گاومیش کوهان دار یلوستون پس از مداخله انسانی کشته شد



به گفته مقامات، کارکنان پارک ملی یلوستون مجبور شدند یک گوساله گاومیش کوهان دار تازه متولد شده را پس از اینکه یکی از بازدیدکنندگان پارک سعی کرد به حیوان در حال مبارزه در نزدیکی ساحل رودخانه کمک کند، اما باعث شد گله آن را رد کند، مجبور شدند.

سرویس پارک ملی روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که گوساله پس از رها شدن باید زمین گذاشته می شد زیرا با نزدیک شدن به خودروها و مردم در جاده ها خطری ایجاد می کرد.

سرویس پارک گفت: “نزدیک شدن به حیوانات وحشی می تواند به شدت بر رفاه آنها و در این مورد بر بقای آنها تأثیر بگذارد.”

به گزارش سرویس پارک، این گوساله زمانی از مادرش جدا شد که گله از رودخانه لامار در نزدیکی محل تلاقی سودا بوت کریک عبور کرد.

سرویس پارک گفت که یکی از بازدیدکنندگان پارک با هل دادن گوساله از رودخانه و روی جاده “عمداً مزاحم گوساله شد”. به گفته مقامات، این حادثه عصر شنبه رخ داده و در دست بررسی است.

بازدیدکنندگان بعداً مشاهده کردند که گوساله به سمت اتومبیل‌ها و مردم می‌رود و آن‌ها را دنبال می‌کند، که می‌تواند هم برای حیوانات و هم برای انسان خطرناک باشد.

سرویس پارک گفت: “مداخله مردم می تواند باعث شود حیات وحش فرزندان خود را طرد کند.” در این مورد، پارکبانان بارها سعی کردند گوساله را با گله پیوند دهند. این تلاش ها با شکست مواجه شد.»

در فیس بوک، سرویس پارک اعلام کرد که گوساله به جای فرستادن به پناهگاه باید معدوم شود، زیرا خارج کردن گاومیش کوهان دار از پارک غیرقانونی است مگر اینکه به مرکز فرآوری گوشت یا مرکز تحقیقات علمی فرستاده شوند. یک مرکز قرنطینه ای برای گاومیش کوهان دار مریض برای آزمایش بروسلوز، یک بیماری عفونی، یا برای راه اندازی گله های حفاظتی در جای دیگر در صورت منفی بودن آزمایش بیماری وجود دارد.

سرویس پارک نوشت: «با این حال، استفاده از قرنطینه برای گوساله تازه متولد شده ای که رها شده و قادر به مراقبت از خود نیست، کاندیدای مناسبی برای قرنطینه نیست. موقعیت‌هایی مانند این چالش‌برانگیز هستند، اما فضایی را برای همه ما فراهم می‌کنند تا در گفتگوهای عمیق‌تر درباره معنای مکان‌های وحشی شرکت کنیم.»

طبق مقررات پارک، بازدیدکنندگان باید حداقل 25 یارد از تمام حیات وحش از جمله گاومیش کوهان دار، گوزن و آهو و حداقل 100 یارد از خرس ها و گرگ ها دور باشند. سرویس پارک گفت که متخلفان را می توان پیدا کرد و در معرض خطر زخمی شدن یا کشته شدن توسط حیات وحش است.

مقامات در جستجوی کمک برای شناسایی مردی هستند که گوساله را جابجا کرده است، که گفته می شود 40 یا 50 ساله است، پیراهن آبی و شلوار مشکی پوشیده است، و از هر کسی که ممکن است اطلاعاتی داشته باشد می خواهد با خط راهنمایی پارک به شماره 344-2132 (307) تماس بگیرد. ایمیل طلایی YELL_Tip@nps.gov.

حادثه مشابهی در سال 2016 در یلوستون اتفاق افتاد، زمانی که دو گردشگر یک بچه گاومیش کوهان دار را در صندوق عقب ماشین خود گذاشتند، زیرا فکر می کردند هوا سرد به نظر می رسد و آن را به ایستگاه رنجر رساندند. گوساله توسط گله رها شده بود و باید معدوم می شد.

به گفته سرویس پارک ملی، یلوستون تنها جایی در ایالات متحده است که گاو کوهان دار از دوران ماقبل تاریخ به طور مداوم در آن زندگی می کرده است. جمعیت آنها بسته به برنامه های پرورش آنها از 2300 تا 5500 متغیر است.


دیدگاهتان را بنویسید