اقتصاد آلمان نشانه هایی از رکود را نشان می دهد: NPR


مردم در 11 اکتبر 2022 از کنار فروشگاهی در برلین عبور می کنند. اقتصاد آلمان در سه ماه اول سال جاری به طور غیرمنتظره ای کوچک شد.

مایکل سون/AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مایکل سون/AP


مردم در 11 اکتبر 2022 از کنار فروشگاهی در برلین عبور می کنند. اقتصاد آلمان در سه ماه اول سال جاری به طور غیرمنتظره ای کوچک شد.

مایکل سون/AP

برلین – اقتصاد آلمان در سه ماهه اول سال جاری میلادی به طور غیرمنتظره ای کوچک شد و سه ماهه دوم انقباض را رقم زد که یکی از تعریف های رکود است.

داده های منتشر شده توسط اداره آمار فدرال نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی آلمان یا تولید ناخالص داخلی آلمان در دوره ژانویه تا مارس 0.3 درصد کاهش یافته است. این به دنبال کاهش 0.5 درصدی بزرگترین اقتصاد اروپا در سه ماهه آخر سال 2022 است.

دو فصل متوالی انقباض یک تعریف رایج از رکود است، اگرچه اقتصاددانان کمیته دوستیابی چرخه تجاری منطقه یورو از مجموعه گسترده تری از داده ها از جمله ارقام اشتغال استفاده می کنند. آلمان یکی از 20 کشوری است که از واحد پول یورو استفاده می کنند.

فرانزیسکا پالماس، اقتصاددان ارشد اروپا برای اقتصاد سرمایه، گفت: اشتغال در این کشور در سه ماهه اول افزایش یافت و تورم کاهش یافته است، اما نرخ بهره بالاتر همچنان بر هزینه ها و سرمایه گذاری تاثیر می گذارد.

پالماس با پیش بینی ضعف بیشتر در آینده گفت: آلمان یک رکود فنی را تجربه کرده است و بدترین عملکرد را در بین اقتصادهای بزرگ منطقه یورو در دو فصل گذشته داشته است.

این ارقام ضربه‌ای به دولت آلمان است که ماه گذشته پیش‌بینی رشد خود را برای سال جاری پس از ناکام ماندن بحران انرژی در زمستان دو برابر کرد. این گزارش گفت که اقتصاد 0.4 درصد رشد خواهد کرد – از رشد 0.2 درصدی که در اواخر ژانویه پیش بینی شده بود – پیش بینی ای که اکنون ممکن است نیاز به بازنگری به سمت پایین داشته باشد.

اقتصاددانان گفتند که تورم بالا به مخارج مصرف کننده ضربه زد و قیمت ها در آوریل 7.2 درصد بیشتر از یک سال قبل بود.

تولید ناخالص داخلی – وسیع ترین معیار تولید اقتصادی – منعکس کننده ارزش کل کالاها و خدمات تولید شده در یک کشور است. برخی از کارشناسان این سوال را مطرح می کنند که آیا این رقم به تنهایی یک شاخص مفید برای شکوفایی اقتصادی است، زیرا تفاوتی بین انواع هزینه ها قائل نیست.

به طور کلی، اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه اول رشد ناچیز 0.1 درصدی را در سه ماهه اول کاهش داد، در حالی که تورم تمایل مردم به هزینه را کاهش داد زیرا دستمزدهایشان همخوانی نداشت.

ایالات متحده همچنین روز پنجشنبه برآوردهای ناامیدکننده ای از رشد را گزارش کرد که ترس از رکود در بزرگترین اقتصاد جهان را زنده نگه داشت.

صندوق بین‌المللی پول این هفته پیش‌بینی کرد که بریتانیا از سقوط به رکود در سال جاری اجتناب خواهد کرد، زیرا قبلاً انتظار داشت که این کشور بدترین عملکرد را در میان کشورهای صنعتی پیشرو گروه هفت داشته باشد.

کریستالینا جورجیوا، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، روز سه‌شنبه گفت که ما احتمالاً شاهد عملکرد بهتر بریتانیا از آلمان خواهیم بود.


دیدگاهتان را بنویسید