ال نینو به علاوه تغییرات آب و هوایی به معنای شروع هزینه برای کالیفرنیا است



در جریان ال نینو در سال 1983، کالیفرنیایی ها برکات خود را می شمردند. آب‌های گرم اقیانوس آرام که به سمت شرق سرازیر می‌شدند باران‌های شدید بهاری را به همراه داشت رکورد برف. اما این ایالت تا حد زیادی از خطرات سیل که به طرز دیوانه‌واری در شرق دورتر مدیریت می‌شد در امان ماند.

آن بهار، مهندسان معروفند به تخته سه لا متوسل شد تنها چند اینچ دیگر به سد گلن کانیون به ارتفاع 710 فوت اضافه کنند، زیرا آنها در تلاش برای جلوگیری از دومین مخزن بزرگ در ایالات متحده از غرق شدن توسط آب های متورم ال نینو. در بازگشت در کالیفرنیا، یک مقام ارشد سیل خاطرنشان کرد که این “شانس” بود، نه آمادگی، که ایالت را از سرنوشت مشابهی نجات داد.

ال نینو، یک الگوی آب و هوایی که توسط تغییر بادها و جریان‌ها در اقیانوس آرام گرمسیری ایجاد می‌شود، کابوس‌های شبانه است. در سراسر جهان: بطور گسترده شکست محصول، قحطی، بیماری، سیل، گرمای شدید، خشکسالی ها، آتش سوزی های جنگلی و حتی درگیری خشونت آمیز همه به ناهنجاری های آب و هوایی مکرر مرتبط هستند. ما مدت هاست که می شناسیم که تغییرات آب و هوایی رفاه کلی اقتصادی ما را تغییر می دهد. اما چقدر؟ دانستن پاسخ برای پیش‌بینی تأثیر گرمایش جهانی و ارزیابی هزینه واقعی بی‌عملی بر تغییرات اقلیمی، که پیامدهای ال نینو را تشدید می‌کند، ضروری است.

انبوهی از تحقیقات پاسخی را به دست آورده است و نشان می دهد که هزینه های آن طوفان های استوایی، درجه حرارت تغییرات، امواج گرما و سیل بسیار بالاتر از آن چیزی است که ما متوجه شده بودیم، و هم هزینه انفعال و هم نیاز به کاهش سریع و انطباق با تغییرات آب و هوا را افزایش می دهد.

ما تلفات اقتصاد کلان جهانی ال نینو را ارزیابی کردیم و متوجه شد که بسیار بیشتر از آنچه قبلاً درک شده بود. به‌عنوان مثال، برچسب‌های قیمت جهانی رویدادهای ال نینو در سال‌های 1983 و 1998، مرتبه‌ای بالاتر از تخمین‌های قبلی است که به ترتیب حدود 4.1 تریلیون دلار و 5.7 تریلیون دلار است.

اینها ارقام شروع هستند. هزینه های ال نینو بسیار زیاد است، زیرا این فقط یک شوک کوتاه مدت نیست که یک منطقه به زودی از آن بهبود می یابد. بلکه رشد اقتصادی را تا یک دهه یا بیشتر کاهش می دهد. هزینه های این آسیب پایدار در طول زمان به طور تصاعدی افزایش می یابد.

حسابداری مناسب از هزینه های ال نینو و آسیب های آب و هوایی به طور کلی، فقط آسیب های مستقیم ناشی از سیل یا خشکسالی مانند یک پل از بین رفته یا کاهش عملکرد محصول را در نظر نمی گیرد. باید با چگونگی ترکیب تأثیرات این پدیده برای کاهش رشد اقتصادی بلندمدت مقابله کند.

سرنوشت اقتصادی ما از بسیاری جهات به ال نینو گره خورده است. سیل می تواند عرضه کالاها و کالاها را به خطر بیندازد با توقف عملیات معدن و ایجاد اختلال در زنجیره تامین خشکسالی می تواند تولیدات پر آب و تولید کشاورزی را سرکوب کند. بلایای آب و هوایی می تواند منجر شود به پرداخت های بزرگ بیمه با هزینه هایی فراتر از خود رویداد و در سرتاسر اقتصاد جهانی. همه رویدادهای ال نینو پرهزینه هستند و هر ال نینو به روش خاص خود پرهزینه است.

انتظار می رود ال نینو بازگردد امسال. سیاستگذاران، دانشمندان، متخصصان امنیت غذایی و توسعه، مدیران آب و شرکت های بیمه اتکایی همه خود را برای خطرات آب و هوایی و آب و هوایی گسترده، از جمله آنچه که احتمال دارد، آماده می کنند گرم ترین سال ثبت شده، گذشته سوزان 2016 – سال آخرین ال نینو. اگر میانگین پیش‌بینی برای سال جاری درست باشد، پیش‌بینی می‌کنیم که اقتصاد جهانی طی پنج سال آینده با بیش از 3 تریلیون دلار عقب‌نشینی مواجه شود که عملاً به دلیل زیان در کشورهای گرمسیری که بیشتر تحت تاثیر ال نینو قرار گرفته اند.

اقتصاد جهانی ما نسبت به آب و هوا بسیار آسیب پذیرتر از آن چیزی است که ما تصور می کنیم. خوشبختانه، بررسی دقیق هزینه ها می تواند به ما کمک کند تا به طور موثر آماده شویم.

اول، ما نیاز داریم بیشتر روی پیش بینی ال نینو سرمایه گذاری کنید و هشدار اولیه کشاورزان سیب زمینی پرو نشان داده اند که پیش بینی های بلندمدت امکان انطباق را فراهم می کند. اطلاع قبلی بیشتر از این پدیده می تواند به ما در تقویت زیرساخت ها، کشاورزی، زنجیره های تامین و بیمه کمک کند. فاجعه جهش می کند.

این نوع سرمایه‌گذاری‌های سازگاری، مزیت بیشتری برای بهبود تاب‌آوری ما در برابر گرمایش جهانی خواهد داشت. ال نینو حتی در غیاب مردم و انتشار گازهای گلخانه ای اتفاق می افتد. اما اکنون هر ال نینو تأثیرات گرمایش جهانی را تشدید می کند، از خشکسالی هایی که مزارع روغن نخل اندونزی را تحت تأثیر قرار می دهد تا سیل هایی که معادن مس شیلی را زیر آب می برند. پیامدهای ال نینو بسیار شبیه به گرمایش جهانی است، بنابراین کاهش آسیب پذیری ما در برابر اولی، آمادگی جمعی ما را برای دومی افزایش می دهد.

در نهایت، برآوردها از هزینه های آینده تغییرات آب و هوایی باید این پدیده را به حساب آورد. بر اساس برآوردهای ما، تغییرات ناشی از گرمایش جهانی در ال نینو، درآمد جهانی را تا پایان قرن بیست و یکم حدود 84 تریلیون دلار کاهش خواهد داد. این امر ضرورت کاهش گرمایش و هزینه های افزایش آن را تقویت می کند.

رویدادهای گذشته ال نینو درس ارزشمندی به کالیفرنیا و ملت می دهد: حتی اگر گرمایش آینده را کنار بگذاریم، با شرایط آب و هوایی که داریم سازگاری ضعیفی داریم. تغییرات طبیعی در آب و هوا و آب و هوا مانند تغییرات ال نینو می‌تواند زیرساخت‌های ما را متواضع کند، اقتصاد ما را کاهش دهد، هزینه غذای ما را افزایش دهد و به مردم و جوامع آسیب برساند. آب و هوا راهی برای برجسته کردن کاستی های اجتماعی ما دارد، به ویژه با یادآوری اینکه چه کسی آسیب پذیرتر است و چگونه در محافظت از آنها شکست خورده ایم.

در دنیای سردتر، هزینه های ال نینو بسیار زیاد بود. در یک گرمتر، آنها هنوز هم بالاتر هستند. دیگر نمی‌توانیم برای نجات خود به شانس تکیه کنیم. آماده سازی کالیفرنیا، کشور و اقتصاد جهانی برای خطراتی که با آن روبرو هستیم، با محاسبه صادقانه هزینه عدم اقدام آغاز می شود.

جاستین اس. مانکین استاد جغرافیا در کالج دارتموث است. کریستوفر دبلیو کالاهان کاندیدای دکترای جغرافیا در دارتموث است.


دیدگاهتان را بنویسید